tisdag 16 juli 2013

141. Juli (166/35)

Den månatliga utflykten till Råda Säteri gick av stapeln idag. Idag hade jag min "lekfulla" väninna med mig som sällskap. Utflykten börjar alltid med att gå en slinga i underbar bokskog för att se hur naturen har förändrat sig sedan sist. En del av slingan går längs Rådasjön och tänk att första gången jag gick här, i februari, då åkte folk skridskor. Idag badades det.

Fotot från allén är idag tagen i eftermiddagsljus, vilket gör den lite mörkare. Om ni undrar så är det kastanjer som växer i allén.

Juli

Juni

Maj

April

Mars

Februari

2 kommentarer:

  1. Tänk vilka skiftningar det är i naturen när det är så här påtagligt och jag gillar dem alla!

    SvaraRadera
  2. Trots att bilden är tagen senare på dagen så är det ju så att grönskan blir mörkare och lite tyngre ju längre sommaren lider. Kul att få följa din allé genom årstiderna.

    SvaraRadera