måndag 23 december 2013

287. Sorgsen 344/365

Egentligen borde jag ta ett kort på mig själv och lägga ut här, men jag gillar inte att vara på den sidan av kameran så det får bli ett foto på min datorskärm istället. Det gör mig sorgsen att behöva sitta och anmäla mig som arbetslös så här under julhelgen, men det måste göras. Vid årsskiftet upphör min anställning pga arbetsbrist. Frustrerande nog kan jag inte söka jobb än eftersom jag är fortsatt sjukskriven. Väntar på tid hos ortoped och operation av höfterna. Sen får vi väl hoppas att denna kropp inte behöver renoveras mer på ett tag, jag vill ut i arbetslivet...



Sorgsen

3 kommentarer:

  1. Fy 17......vi har haft två stora omorganisationer på mitt jobb och det är så jobbigt när man är den som "blir kvar" och alla fina kamrater försvinner en efter en......mycket att bearbeta för alla parter för man får så dåligt samvete att man "blir kvar".

    Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig, både med sjukdom och jobb.

    Ha en så skön jul du kan och många styrkekramar och tankar från mig.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det löser sig på alla plan för dig.
    Gott Nytt År önskar jag dig

    SvaraRadera
  3. Det är aldrig kul att bli arbetslös och inte heller att vara sjukskriven men vem vet vad som väntar. Det kan ju vara ett vägskäl i livet som leder till något bättre på lång sikt. Jag önskar dig lycka till med både det ena och det andra.

    SvaraRadera